Analiza wykorzystywanych zabezpieczeń, aktywacja zabezpieczeń anty DDOS czy rozwiązań CDN – to tylko kilka działań, które mogą wykonać sklepy internetowe, żeby zabezpieczyć biznes i klientów przed atakami cyberprzestępców podczas Black Week. Co jeszcze powinni zrobić merchanci?
10 plag i 5 miliardów złotych długów mikroprzedsiębiorców
Aż 2/3 zadłużonych firm widniejących w Krajowym Rejestrze Długów to przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). Są winni wierzycielom 4,92 mld zł – o 442 mln zł więcej niż w końcówce ub.r. i o 604 mln zł niż rok temu. Sami mają do odzyskania od klientów 900 mln zł – najwięcej od...
Za kulisami konfliktu. Jak trudni klienci wewnętrzni i zewnętrzni rujnują Twoją
Mówi się o tym, że konflikty są nieuniknione. Gdzie 2 osoby tam 3 opinie, więc nie powinno to dziwić – także w biznesie. Z drugiej strony konflikty mogą być rozwojowe tylko wtedy, gdy są konstruktywnie rozwiązywane oraz gdy potrafimy im zapobiegać.
Inwestycja w zdrowie pracowników inwestycją w efektywność firmy
Dynamiczny charakter świata biznesu sprawia, że pracodawcy coraz częściej inwestują w psychiczny i fizyczny dobrostan swoich pracowników. Firmy chętniej dążą więc do odnalezienia praktycznych, sprawdzonych, a przede wszystkim mądrych metod, by zadbać o zdrowie personelu. Kompletując listę benefitów pracowniczych, warto mieć na względzie zdalną diagnostykę, ponieważ satysfakcja i poczucie bezpieczeństwa...
Kończyć, czy nie kończyć – oto jest pytanie
13 września br. miałem przyjemność poprowadzić webinar organizowany przez Uniwersytet WSB Merito z cyklu Kariera 4.0. Tematem spotkania były negocjacje, a dokładniej co robimy dobrze, a co robimy źle. Podczas spotkania zadano mi jedno pytanie, które wcale nie jest takie oczywiste. Po spotkaniu otrzymałem sporo komentarzy i dodatkowych pytań dotyczących...
Express checkout w e-commerce. To prawdziwy gamechanger
Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych zmian. Stąd też wynika potrzeba maksymalnego skrócenia ścieżki zakupowej – nawet do kilku kliknięć.
Zaostrzenie kar dla managerów. Nawet 25 lat za łapownictwo
Kary za przestępstwa gospodarcze osób zajmujących kierownicze stanowiska w firmach, znane jako przestępstwa białych kołnierzyków (z ang. white collar crimes), od 1 października 2023 r. ulegną zaostrzeniu. Za przyjęcie korzyści majątkowej lub osobistej w związku z piastowaniem takiego stanowiska grozić będzie nawet do 25 lat pozbawienia wolności. Dotychczas za taki...
Jak dbać o klientów w sklepie odzieżowym?
Zanim podpowiemy, jak opiekować się klientami sklepu z ubraniami, musimy najpierw podkreślić jedną istotną kwestię. Na etapie nawiązywania współpracy z dostawcami, musisz wybierać zaufanych partnerów. Profesjonalna hurtownia odzieży stanowi w pewnym stopniu gwarancję udanych zakupów w Twoim sklepie.Pamiętaj też, że kluczem do udanej działalności e-commerce jest empatia i umiejętność postawienia...
Wieczne wakacje czy brak kontroli nad pracownikami?
Wracając z wakacji, wielu z nas zastanawia się, co zrobić, by przedłużyć ten błogi czas, mimo że wzywają nas codzienne obowiązki. Są jednak przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się zwiedzać świat, łącząc pracę z aktywnym prowadzeniem swojej firmy, czyli zostali biznesowymi nomadami. Jak taki styl życia wygląda w rzeczywistości? Przedstawiam 5 mitów na temat...
By ściągnąć VAT, fiskus nie uznaje dokumentów
W eksporcie towarów przedsiębiorcy mogą stosować 0 proc. stawkę VAT. Warunkiem jest posiadanie dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium UE. Jedna z polskich firm, prócz faktury, chciała przedłożyć CMR, konosament, dokumenty potwierdzające wywóz od spedytora, oświadczenie przewoźnika i nabywcy, a nawet dokument wydany przez organ celny państwa importu. Jednak organ...