Kiedy należy wdrożyć system ERP w przedsiębiorstwie?

Choć termin "usprawnienie" z natury kojarzy się pozytywnie, to jednak wizja zmiany statusu quo w wielu firmach stanowi temat, którego się nie podejmuje. Naturalna obawa przed dokonywaniem zmian jest dodatkowo napędzana przez rosnące koszta związane z wdrażaniem nowych rozwiązań. Wiele organizacji właśnie w ten sposób podchodzi do wdrażania nowoczesnych systemów,...

Rumunia – rynek zbytu dla polskich produktów

Rumunia to jeden z ważniejszych partnerów handlowych Polski, przy czym Polska w tej wymianie handlowej od lat notuje dodatnie saldo. Wysyłamy do Rumunii towary o wartości dwukrotnie większej, niż wartość towarów sprowadzanych. To wyraźny sygnał dla przedsiębiorców szukających nowych rynków zbytu dla swoich towarów.

Ostatnia mila w logistyce e-commerce

E-commerce to długi proces, ale dla klienta ważny jest jego etap końcowy, tzw. ostatnia mila. Można by powiedzieć, że ostatnia mila oznacza "tylko" finalny etap dostarczania towaru do klienta. Jednak w przypadku zakupów internetowych właśnie ten finał okazuje się najbardziej istotny, kosztowny i skomplikowany w całym procesie logistycznym.

Firmie należą się odsetki za zwłokę w zwrocie VAT także, gdy wynika on ze złożon

Wydana z końcem stycznia opinia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przypomina przedsiębiorcom, że mogą oni dochodzić od organów podatkowych zapłaty odsetek za zwłokę w zwrocie VAT nie tylko, gdy organ przedłuża zwrot celem weryfikacji jego zasadności, ale także, gdy to sam przedsiębiorca skoryguje złożoną już deklarację VAT, i w wyniku tego...

Wizerunek pracodawcy w czasach kryzysu

W minionych miesiącach sytuacja finansowa wielu firm znacznie się pogorszyła – część przedsiębiorstw całkowicie wstrzymała zarówno zaplanowane rekrutacje, jak i działania employer brandingowe. Jak w czasach pandemii i związanych z nią wyzwań budować pozytywny wizerunek pracodawcy.

Cykl życia przedsiębiorstwa. Etap trzeci: Co różni słoneczniki od dębu

W poprzednich artykułach tego cyklu staraliśmy się zwrócić twoją uwagę na najważniejsze naszym zdaniem zagadnienia związane z utworzeniem i prowadzeniem przedsiębiorstwa. Dzisiaj chcielibyśmy wskazać, dlaczego niektóre przedsiębiorstwa są jak słoneczniki – szybko rosną i szybko usychają (w ciągu paru miesięcy lub lat) a inne są jak dęby – funkcjonują na...

Integruj biznes, by sprzedawać więcej

Czy sprzedaż w 2020 roku wyglądała inaczej niż w latach ubiegłych? Pandemia przyspieszyła pewne procesy i jeszcze bardziej umocniła niektóre trendy, przez co firmy musiały szybciej dostosować się do zmian. Cyfryzacja, wielokanałowość i integracja różnych procesów to hasła, które nie pojawiły się nagle, ale stały się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.