Gdy jednoosobowa działalność gospodarcza jest niewystarczająca

Prowadzenie przedsiębiorstwa w formie jednoosobowej działalności gospodarczej jest jednym z najpopularniejszych sposobów "pracowania na własny rachunek". Ma na to wpływ znacząco odformalizowana procedura tworzenia go, a także stosunkowo najniższe koszty późniejszego funkcjonowania. W toku prowadzenia działalności może się jednak okazać, że dotychczasowa forma zorganizowania jest niewystarczająca i działa hamująco na jej dalszy...

Elektroniczny obieg dokumentów – moda czy must have dla każdej firmy?

Elektroniczny obieg dokumentów w teorii i praktyce Koncepcja elektronicznego obiegu dokumentów jest odpowiedzią na problemy pojawiające się przy pracy z dokumentacją papierową, z którymi borykały się wszystkie firmy. Analogowe dokumenty są stale narażone na zniszczenie, zgubienie, pominięcie czy dostanie się w niepowołane ręce. Poruszanie się po ich zasobach wymaga sporo...

Model skutecznej rozmowy sprzedażowej – zapewnij sobie więcej klientów i większe

Nie ma większego znaczenia, czy jesteś doradcą klienta, przedstawicielem handlowym czy właścicielem firmy i czy masz zaplanowane spotkanie z inwestorem, z którym współpraca może ustawić Twój biznes na długie lata. W sprzedaży liczy się skuteczność. Natomiast żeby być skutecznym, trzeba znać podstawowe elementy, które w każdej rozmowie sprzedażowej powinny się pojawić.

Budowanie marki i reputacji firmy w świecie Internetu

Każdy przedsiębiorca wcześniej lub później będzie musiał zainwestować w markę. Czyli w reklamę. Z praktyki wiemy, że wiele firm często ucieka od tego aspektu, odsuwając go na dalszy plan. Czasami zdarza się myśleć o reklamie jak o kosztach, a przecież jest to tak naprawdę słowo mocno związane dla nas ze...

Nie każda firma może obracać towarami strategicznymi

Nie każda firma może dokonywać obrotu z krajami trzecimi towarami strategicznymi. Obrót tymi towarami jest bowiem obwarowany dużą ilością ograniczeń i zakazów, które obejmują zarówno dystrybutorów jak i pośredników. Przepisy cały czas musza być dostosowywane do dynamicznego rozwoju na świecie technologii oraz organizacji terrorystycznych. Należy być czujnym i weryfikować na bieżąco przepisy...

Ile kosztuje zakup i wdrożenie ERP i gdzie szukać dofinansowania?

System ERP służy do planowania zasobów przedsiębiorstwa i wykorzystuje moduły powiązane z poszczególnymi działami firmy. Jeżeli chcemy nadążyć za konkurencją lub zyskać przewagę na rynku, to inwestycja w ERP wydaje się naprawdę dobrym rozwiązaniem. Wiele firm na rynku zastanawia się, ile finalnie będzie wynosiła całkowita inwestycja w taki system i...

Transformacja cyfrowa firmy

Ciągle pokutuje przeświadczenie, że transformacja cyfrowa to konieczność. Taka jednak, na którą mogą pozwolić sobie tylko koncerny i duże firmy. Sytuacja z COVID-19 uzmysłowiła wielu przedsiębiorcom, że zmienić może i powinno się wiele, i to nie tylko z powodu wszechobecnej pracy zdalnej. Warto zainwestować w nowe procesy biznesowe i znaleźć...

Buzz marketing, czyli skuteczny sposób na wygranie bitwy o uwagę klienta

Marketing szeptany – wielu o nim słyszało, natomiast na palcach jednej ręki mogę policzyć specjalistów, którzy korzystają z niego świadomie i przede wszystkim efektywnie – z korzyścią dla wzrostu popularności marki i wzrostu sprzedaży. Jest to narzędzie praktycznie dla każdego. Z jego pomocą bez większych wydatków można skutecznie skalować wzrost firmy, dbając...