Rok 2024 będzie pierwszym, za który niektórzy podatnicy CIT wykazujący za dany rok podatkowy stratę lub bardzo niskie dochody będą musieli rozliczyć tzw. podatek minimalny. Nowe obciążenie ma objąć większych podatników CIT, jednak w praktyce każda spółka opodatkowana CIT powinna przeanalizować, czy nie znajduje się w grupie podmiotów objętych podatkiem minimalnym.
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe i sprzedaż prz
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem sztucznej inteligencji – takie wnioski płyną na podstawie analizy danych Salesforce zebranych na podstawie analizy aktywności cyfrowej ponad 1,5 miliarda kupujących. Ciekawym trendem jest również znacząco rosnąca...
7 prognoz dla rynku moto na 2024 rok
Optymizm w miejsce niepewności, która była słowem kluczem na rynku motoryzacyjnym u progu 2023 roku. Wzrost popytu, rejestracje nowych aut bliskie rekordom, spadek cen transakcyjnych oraz koniec ery "manuali" – to czeka rynek moto w 2024 roku.
Dwa ludziki w naszej głowie, które podejmują za nas decyzje
Jeden ludzik jest szybki, impulsywny, nie ma czasu pomyśleć, dlatego bazuje na naszym doświadczeniu, przyzwyczajeniach, przeczuciach, czy też intuicji. Drugi lubi się długo i dogłębnie zastanawiać. Zajmuje mu to dużo czasu i energii. Obydwaj przebywają w naszej głowie i podejmują za nas większość decyzji. Człowiek jako istota rozumna przede wszystkim utożsamia...
Jak uwolnić potencjał sprzedażowy działu handlowego?
Przez ostatnie miesiące zawodowo dużo czasu spędzałem, optymalizując działania oraz wyniki osiągane przez działy handlowe w różnych branżach oraz patrząc na cele poszczególnych firm w stosunku do osiąganych rezultatów. Moje obserwacje są następujące. Na pierwszy rzut oka można zaryzykować stwierdzenie, że… nikomu nie zależy na tym, aby sprzedawać swoje produkty...
Personal branding w biznesie
Personal branding pomaga wyróżnić się na rynku pracy, w biznesie – jako menedżer, właściciel, specjalista czy w życiu społecznym. Każdy z nas jest marką samą w sobie – tak więc markę już masz, kwestia dotyczy tego, jaką i w jakim stopniu jesteś jej świadomy. Każdy, kto z Tobą pracował, współpracował bądź załatwiał z...
Strategia – klucz do sukcesu każdej firmy MŚP
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu skuteczna strategia jest często warunkiem utrzymania się firmy na "powierzchni rynku". W artykule omówiłem kroki niezbędne do opracowania skutecznej strategii, która pozwoli osiągnąć zamierzone cele. Zapraszam do lektury.
OC zawodowe – dla kogo jest obowiązkowe? Co grozi za jego brak?
Kary za brak zawodowego OC mogą sięgać nawet 1000 euro, w niektórych przypadkach przepisy ustalają nawet czasowe lub stałe pozbawienie prawa do wykonywania zawodu. Konsekwencje finansowe popełnionych błędów w niektórych branżach mogą sięgać milionów złotych. Nie tylko zobowiązani przez ustawę przedsiębiorcy wybierają polisy zawodowe. Rynek oferuje możliwość szerokiej ochrony dla...
Analiza finansowa firmy – wartość dodana w Twojej firmie
Dla każdego właściciela firmy fundamentalne znaczenie ma odpowiedź na pytanie: ile czystego zysku osiągnę na każdej zainwestowanej złotówce. W kontekście tego pytania o wartość majątku trwałego, kapitałów własnych czy stopień zadłużenia firmy – to kwestie wtórne.
Duże firmy kredytowały się kosztem małych. Teraz za to zapłacą
Minął ponad rok od wprowadzenia zmian w przepisach, które upoważniły Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do zwalczania zatorów płatniczych. Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oraz ustawy o finansach publicznych zaczęła obowiązywać 8 grudnia 2022 roku. Jej głównym celem jest stworzenie większej presji na duże przedsiębiorstwa, aby...