Od momentu rozpoczęcia epidemii w Polsce, pracodawcy korzystają z tymczasowego rozwiązania, jakim jest polecenie wykonywania pracy zdalnej. Kierując się zapotrzebowaniem wśród przedsiębiorstw na unormowanie w porządku prawnym tego modelu, w tym praw i obowiązków zarówno pracownika, jak i pracodawcy, ustawodawca opublikował nowy projekt ustawy. Ważnym elementem tych prac jest informacja o...
Cyberbezpieczeństwo w małych i średnich przedsiębiorstwach
Dwadzieścia parę lat temu większość ludzi nawet nie słyszała o hakerach, malware, phishingu, kradzieży tożsamości, spamie, Botnet'ach. Internet dopiero pojawił się w Polsce. Kilka lat potem komputery i Internet zaczęły wchodzić do naszych przedsiębiorstw i domów. Nie było jeszcze smartfonów, social-mediów i setek kuszących, darmowych i dostępnych na wyciągnięcie ręki aplikacji....
Pewny biznes w niepewnych czasach, czyli jak obrać właściwy kierunek, aby efekty
Obecne czasy wymagają od przedsiębiorców przemyślanych działań. Osoby prowadzące firmę mają do pokonania wiele wyzwań. Są one związane nie tylko z sytuacją gospodarczą w kraju, dotyczą one również złożonych kwestii organizacyjnych w zakresie własnej działalności. Jak w związku z tym prowadzić biznes w niepewnych czasach i obrać właściwy kierunek?
Jak zwiększyć widoczność strony?
Obecność w sieci to podstawa zarówno dla dużych, jak i małych oraz średnich biznesów. Dziś wyzwaniem nie jest samo stworzenie firmowej witryny, a osiągnięcie przez nią jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. W końcu użytkownicy wybierają zwykle te adresy, które znajdują się w TOP 3 czy TOP 10 wyników wyszukiwania. Wysoki...
Jakie korzyści z modelu subskrypcyjnego może odnieść Twoja firma?
Choć tradycyjnie kojarzony jest z gazetami i usługami telefonii komórkowej, model płatności subskrypcyjnych staje się coraz popularniejszy już we wszystkich rodzajach działalności. Obecnie klienci płacą w ten sposób za wszystko, zaczynając od oczywistych usług streamingowych, a kończąc na rzeczach, o których często zapominamy, jak catering dietetyczny, LinkedIn premium czy darmowa dostawa...
nEGOcjacje – czyli czy świat zapłaci za zniszczenie Moskwy?
Większość procesów komunikacji werbalnej odbywa się pomiędzy ludźmi. Zdarza się oczywiście, że komunikujemy się z maszynami (na przykład w niektórych firmach IT i telekomunikacyjnych), ale technologia AI jest jeszcze w powijakach.
Jak informacje o lokalizacji pomagają rozwinąć relację z klientami?
Globalizacja stworzyła proste i przyjazne dla klientów środowisko biznesowe, w którym możliwość zawierania transakcji oferuje smartfon i jeden ruch palca. To zwiększyło presję w zakresie konkurencyjności firm, gdzie jakość, obsługa, cena i wiarygodność są oceniane przez klientów zaraz po zrealizowanej usłudze. Przepis jest prosty – im lepsze doświadczenie, tym wyższa ocena i...
Firmy nadal mają problem ze stosowaniem RODO
Mimo że RODO obowiązuje w Polsce już 4 lata, to nadal wiele organizacji nie postępuje zgodnie z przepisami. Nieprawidłowości wynikają z bazowania na starych przepisach czy niewłaściwego rozumienia definicji danych osobowych. To dobry moment, żeby przyjrzeć się, jak w Polsce wygląda ochrona danych osobowych w praktyce. Czy jest lepiej niż...
Komunikacja marki – jak dotrzeć do odbiorców B2B i B2C?
Konsekwentnie prezentowane marki od 3 do 5 razy częściej cieszą się doskonałą widocznością niż te, których komunikacja jest niespójna. Do niedawna relacja między marką a klientem była znacznie prostsza. Pandemia, a także inne wyzwania sprawiły, że firmy muszą prowadzić wyważoną komunikację. Obecność w social mediach to zdecydowanie za mało. W jaki...
Niezależny serwis, a gwarancja producenta: UOKiK sprawdzi standardy?
Producent samochodu może odmówić uznania gwarancji w przypadku napraw wykonanych przez niezależny warsztat, kiedy udowodni, że została ona przeprowadzona niezgodnie z jego zaleceniami. A co w sytuacji, gdyby importerzy uznali, że żaden z warsztatów nie spełnia producenckich standardów?