Kiedy efekty SEO będą widoczne?

 

 

Szybkość pozycjonowania – od czego zależy?

 

To kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania witryny zależy od wielu czynników, setek rankingów Googla, a także od własnego zaangażowania w działania SEO. Dlatego też zabierając się za pozycjonowanie sklepu internetowego należy polegać na bardzo precyzyjnej wiedzy i szerokiej perspektywie, biorąc pod uwagę między innymi:

  • TrustRunk, wiek i historię domeny oraz jej autorytet, 
  • moc, naturalność i wierzytelność linków, które prowadzą do domeny, jak i z niej wychodzą, ilość ewentualnych linków, które szkodzą stronie, lub prowadzą do fałszywych odsłon,
  • content zawarty na stronie internetowej, jego struktura, aktualność danych i informacji, to czy dane treści są interesujące i potrzebne, szukane przez użytkowników, oraz w jakiej formie są one zawarte.
  • jakość i ilość zamieszczonych grafik, multimediów, czy materiałów video,
  • trafność słów kluczowych i fraz pozycjonujących domenę, działania konkurencji, częstotliwość zmian i rotację fraz głównych oraz tych z długim ogonem, 
  • układ strony internetowej, UX, rozbudowa menu, liczba podstron, przejrzystość i prostota w nawigacji dla użytkownika, szybkość oraz responsywność, a także dostosowanie do różnego typu urządzeń,
  • certyfikat SSL oraz bezpieczeństwo witryny dla użytkowników,
  • powiązanie z mediami społecznościowymi, opinie odbiorców, współpraca z influencerami, linki wychodzące itp.,  
  • budżet i zaangażowanie w bieżące działania, 
  • konkurencja, wielkość rynku, specyfika branży, zapotrzebowanie konsumentów,
  • algorytmy Googla, które zmieniają się cały czas, dodatkowe funkcje, możliwości, czy zmieniające się trendy mogą znacznie wpłynąć na wyniki pozycjonowania.

 

 

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

 

Jak zatem odpowiedzieć na jedno z najczęściej pojawiających się pytań od klientów: „jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?”. Odpowiedź ta może być frustrująca i to dość zrozumiałe. Ludzie nie lubią na nic czekać, patrzyć z perspektywą, szczególnie jeżeli muszą za coś zapłacić. Z reguły, jak coś kupujemy, mamy to od razu. Warto jednak wcześniej zapoznać się z głównymi zasadami SEO i zdać sobie sprawę, że to naprawdę dobra inwestycja, która zaowocuje, tylko na efekty trzeba trochę poczekać. Ile? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ zbyt dużo czynników na to wpływa. Pozycjonowanie sklepu internetowego to nie płatna reklama, której statystyki można zobaczyć już po dwóch dniach. Czasami samo zaindeksowanie strony w Google może trwać miesiąc. Ale spokojnie, wszyscy muszą to przetrwać!

 

 

Czy możliwe jest szybkie SEO?

 

Jeżeli celem jest szybkie pozycjonowanie sklepu internetowego, powinno się zadbać, aby publikowane na niej treści były wartościowe i użyteczne, o wysokiej jakości. W ten sposób inne strony, które zyskały już wysokie wyniki w Google będą chciały wstawiać tam swoje odnośniki. A dodatkowo, świadomi użytkownicy, sami lubią dzielić się dobrym contentem, więc często udostępniają takie linki na swoich profilach i social mediach. Zatem działania SEO to nie tylko monitorowanie tabelek i wykresów, ale i bieżące, mądre działania w każdym aspekcie.

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *