Świeży, świeższy… nowy

Gdy klienci pytają mnie, na czym polega proces re-brandingu, podaje zawsze jako przykład zwykłą żaróoacute;wkę i jej rozwóoacute;j. W latach 80. i 90. na rynku były dostępne wyłącznie standardowe żaróoacute;wki, któoacute;re oczywiście spełniały swą funkcję rozświetlając otoczenie i w tamtym okresie były produktem bezkonkurencyjnym.

ónbsp;

Z biegiem czasu pojawiły się kolejne odmiany produktu, m.in. żaróoacute;wki energooszczędne, halogenowe czy ledowe. Wraz z rozwojem technologii żaróoacute;wki stają się bardziej wydajne, oszczędne, róoacute;żnorodne pod względem natężenia temperatury światła, wygody, a także coraz bardziej kreatywne óndash; gdyby brać pod uwagę ich kształt (wychodząc naprzeciw gustom konsumentóoacute;w).

ónbsp;

Proszę zwróoacute;cić uwagę na fakt, że głóoacute;wna idea i zastosowanie pozostają niezmienne óndash; a jednak zdecydowanie otrzymujemy obecnie nową jakość i funkcjonalność tego produktu. Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w takim kontekście óbdquo;lepsze jest naprawdę wrogiem dobregoórdquo;? Opisaną sytuację można w bezpośredni sposóoacute;b przełożyć na myślenie na temat marki, jaką jest firma czy też jej produktóoacute;w. Spóoacute;łki, któoacute;re na swoim koncie mają 20-, 30-letnią historię, zachowują się w podobny sposóoacute;b. Mają szansę wykorzystać obecne wymogi jakościowe sposobu komunikowania się ze swoimi potencjalnymi klientami, przy zachowaniu pierwotnej wizji i misji, jakie niesie firma.

ónbsp;

Czy warto skorzystać z takiej perspektywy i czy jest to potrzebne wszystkim? Jeśli firma odnosi sukcesy i ma ustabilizowaną pozycję óndash; czy warto inwestować w odświeżenie wizerunku? Na drugim biegunie jest oczywiście pytanie, czy jeśli mamy do czynienia z firmą, któoacute;ra przestaje być rentowna, bądź przeżywa stagnację w swym rozwoju, re-branding jest kołem ratunkowym, perspektywą czy jedynie pozornym działaniem na rzecz zmiany? Z jakich względóoacute;w koncern Coca Cola funkcjonuje z niezmiennym od lat logotypem i dlaczego szklaną, klasyczną butelką w dalszym ciągu znajdziemy na póoacute;łce sklepowej obok plastikowego, nowoczesnego opakowania tego samego napoju? Dlaczego natomiast telewizja Polsat zdecydowała się na zmianę typografii nazwy stacji i kolorystykę logotypu, pozostawiając jednak motyw głóoacute;wny óndash; słońce?
@@

ónbsp;

Re-branding jest zawsze ukierunkowany na cel, któoacute;ry chcemy uzyskać. Ważne jest to, aby mieć świadomość, że jest to proces, w któoacute;rym tylko jednym z elementóoacute;w są opracowania graficzne materiałóoacute;w (np. grafika logo, wizytóoacute;wki, layout strony internetowej czy też forma i kształt opakowania produktu). Decyzja o zmianie może stać się wstępem do rozmowy na temat, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Czyli ponownego wartościowania cech firmy i nadawania im pożądanego znaczenia (m.in. pozycjonowanie firmy względem konkurencji, grup docelowych, swot komunikacji strategicznej przedsiębiorstwa, a także wybóoacute;r kanałóoacute;w komunikacji z klientem, tzw. touch-points). W głębszym zakresie można róoacute;wnież rozpatrywać markę tak, jak to było w przypadku mojej pracy z Telewizją Polsat, szukając odpowiedzi na pytania typu: Skąd pochodzę? Kim jest marka jako osoba? Dla kogo marka powinna być ważna i co powinna symbolizować dla jej odbiorcóoacute;w? Jakie reprezentuje wartości? A gdy powoli przyzwyczajamy się już do myśli, że za identyfikacją wizualną idzie róoacute;wnież identyfikacja poprzez dźwięk (np. dżingiel reklamowy, logo dźwiękowe, tzw. marker, pełne udźwiękowienie strony internetowej) i dotyk (np. jakość materiałóoacute;w BTL), to już trendem niedalekiej przyszłości jest określanie marki róoacute;wnież poprzez jej zapach i smak óndash; i nie chodzi tu wyłącznie o produkty oraz firmy z branży spożywczej. Proszę w wolnej chwili zastanowić się, jaki zapach powinna mieć Państwa firma óndash; ekskluzywnych perfum czy cukierkóoacute;w? Można dzięki temu uzyskać ciekawe wskazóoacute;wki dla odpowiedniego jej pozycjonowania.

ónbsp;

Na wizerunek firmy składa się wiele elementóoacute;w. Czy zakładając koszulkę polo z logo na piersi robimy to ze względu na samą jego grafikę czy też przez wzgląd na wartości, przesłanie i ducha marki, któoacute;rej stajemy się tym samym częścią. Te informacje czerpiemy róoacute;wnież z reklam prasowych czy telewizyjnych. Jednak proszę zwróoacute;cić także uwagę, że kupując np. konkretną markę odzieżową, wchodząc do jej sklepu oddziaływuje na nas całe otoczenie óndash; kształt i jakość mebli (np. wysublimowane drewniane póoacute;łki rodem z biblioteki na Harvardzie lub też metalurgia i plastik prosto z Nasa), dźwięki muzyki (np. jazz lub disco), stróoacute;j obsługi sklepowej oraz sposóoacute;b ich zachowania (np. przyjazna i bezpośrednia obsługa w sieciowych kafeteriach). Mając na uwadze powyższe, zwróoacute;ćcie Państwo uwagę na wygląd Państwa recepcji czy sali konferencyjnej. Jaki komunikat wysyłają te miejsca Państwa klientom? Czy naprawdę jest tak, że jak nas widzą, tak nas piszą óndash; i czy tu chodzi wyłącznie o wzrok?

ónbsp;

A co móoacute;wi Twoja wizytóoacute;wka?

ónbsp;

Holistyczne podejście do spraw związanych z brandingiem to świadomość wszystkich składowych, któoacute;re świadczą o wizerunku firmy. Re-branding to proces uwypuklenia najlepszych cech jakie firma reprezentuje, zdefiniowanie touch-pointóoacute;w relacji z klientem i ich wzmocnienie. Wszystko po to, aby zmaksymalizować doświadczanie marki przez jej odbiorcóoacute;w.

ónbsp;

Przywołajmy na koniec symboliczny rytuał służbowej wymiany wizytóoacute;wek na spotkaniach. Moja wizytóoacute;wka ma unikalny kształt karty elektronicznej óndash; klucza otwierającej drzwi óndash; drzwi do mojej agencji (work-room), w połączeniu z logiem óndash; holograficznym kodem kreskowym, symbolizuje narzędzie nadawania znaczenia markom. A jaką historię można opowiedzieć o Państwa wizytóoacute;wkach?

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Świeży, świeższy… nowy

Gdy klienci pytają mnie, na czym polega proces re-brandingu, podaje zawsze jako przykład zwykłą żaróoacute;wkę i jej rozwóoacute;j. W latach 80. i 90. na rynku były dostępne wyłącznie standardowe żaróoacute;wki, któoacute;re oczywiście spełniały swą funkcję rozświetlając otoczenie i w tamtym okresie były produktem bezkonkurencyjnym.

ónbsp;

Z biegiem czasu pojawiły się kolejne odmiany produktu, m.in. żaróoacute;wki energooszczędne, halogenowe czy ledowe. Wraz z rozwojem technologii żaróoacute;wki stają się bardziej wydajne, oszczędne, róoacute;żnorodne pod względem natężenia temperatury światła, wygody, a także coraz bardziej kreatywne óndash; gdyby brać pod uwagę ich kształt (wychodząc naprzeciw gustom konsumentóoacute;w).

ónbsp;

Proszę zwróoacute;cić uwagę na fakt, że głóoacute;wna idea i zastosowanie pozostają niezmienne óndash; a jednak zdecydowanie otrzymujemy obecnie nową jakość i funkcjonalność tego produktu. Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w takim kontekście óbdquo;lepsze jest naprawdę wrogiem dobregoórdquo;? Opisaną sytuację można w bezpośredni sposóoacute;b przełożyć na myślenie na temat marki, jaką jest firma czy też jej produktóoacute;w. Spóoacute;łki, któoacute;re na swoim koncie mają 20-, 30-letnią historię, zachowują się w podobny sposóoacute;b. Mają szansę wykorzystać obecne wymogi jakościowe sposobu komunikowania się ze swoimi potencjalnymi klientami, przy zachowaniu pierwotnej wizji i misji, jakie niesie firma.

ónbsp;

Czy warto skorzystać z takiej perspektywy i czy jest to potrzebne wszystkim? Jeśli firma odnosi sukcesy i ma ustabilizowaną pozycję óndash; czy warto inwestować w odświeżenie wizerunku? Na drugim biegunie jest oczywiście pytanie, czy jeśli mamy do czynienia z firmą, któoacute;ra przestaje być rentowna, bądź przeżywa stagnację w swym rozwoju, re-branding jest kołem ratunkowym, perspektywą czy jedynie pozornym działaniem na rzecz zmiany? Z jakich względóoacute;w koncern Coca Cola funkcjonuje z niezmiennym od lat logotypem i dlaczego szklaną, klasyczną butelką w dalszym ciągu znajdziemy na póoacute;łce sklepowej obok plastikowego, nowoczesnego opakowania tego samego napoju? Dlaczego natomiast telewizja Polsat zdecydowała się na zmianę typografii nazwy stacji i kolorystykę logotypu, pozostawiając jednak motyw głóoacute;wny óndash; słońce?
@@

ónbsp;

Re-branding jest zawsze ukierunkowany na cel, któoacute;ry chcemy uzyskać. Ważne jest to, aby mieć świadomość, że jest to proces, w któoacute;rym tylko jednym z elementóoacute;w są opracowania graficzne materiałóoacute;w (np. grafika logo, wizytóoacute;wki, layout strony internetowej czy też forma i kształt opakowania produktu). Decyzja o zmianie może stać się wstępem do rozmowy na temat, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Czyli ponownego wartościowania cech firmy i nadawania im pożądanego znaczenia (m.in. pozycjonowanie firmy względem konkurencji, grup docelowych, swot komunikacji strategicznej przedsiębiorstwa, a także wybóoacute;r kanałóoacute;w komunikacji z klientem, tzw. touch-points). W głębszym zakresie można róoacute;wnież rozpatrywać markę tak, jak to było w przypadku mojej pracy z Telewizją Polsat, szukając odpowiedzi na pytania typu: Skąd pochodzę? Kim jest marka jako osoba? Dla kogo marka powinna być ważna i co powinna symbolizować dla jej odbiorcóoacute;w? Jakie reprezentuje wartości? A gdy powoli przyzwyczajamy się już do myśli, że za identyfikacją wizualną idzie róoacute;wnież identyfikacja poprzez dźwięk (np. dżingiel reklamowy, logo dźwiękowe, tzw. marker, pełne udźwiękowienie strony internetowej) i dotyk (np. jakość materiałóoacute;w BTL), to już trendem niedalekiej przyszłości jest określanie marki róoacute;wnież poprzez jej zapach i smak óndash; i nie chodzi tu wyłącznie o produkty oraz firmy z branży spożywczej. Proszę w wolnej chwili zastanowić się, jaki zapach powinna mieć Państwa firma óndash; ekskluzywnych perfum czy cukierkóoacute;w? Można dzięki temu uzyskać ciekawe wskazóoacute;wki dla odpowiedniego jej pozycjonowania.

ónbsp;

Na wizerunek firmy składa się wiele elementóoacute;w. Czy zakładając koszulkę polo z logo na piersi robimy to ze względu na samą jego grafikę czy też przez wzgląd na wartości, przesłanie i ducha marki, któoacute;rej stajemy się tym samym częścią. Te informacje czerpiemy róoacute;wnież z reklam prasowych czy telewizyjnych. Jednak proszę zwróoacute;cić także uwagę, że kupując np. konkretną markę odzieżową, wchodząc do jej sklepu oddziaływuje na nas całe otoczenie óndash; kształt i jakość mebli (np. wysublimowane drewniane póoacute;łki rodem z biblioteki na Harvardzie lub też metalurgia i plastik prosto z Nasa), dźwięki muzyki (np. jazz lub disco), stróoacute;j obsługi sklepowej oraz sposóoacute;b ich zachowania (np. przyjazna i bezpośrednia obsługa w sieciowych kafeteriach). Mając na uwadze powyższe, zwróoacute;ćcie Państwo uwagę na wygląd Państwa recepcji czy sali konferencyjnej. Jaki komunikat wysyłają te miejsca Państwa klientom? Czy naprawdę jest tak, że jak nas widzą, tak nas piszą óndash; i czy tu chodzi wyłącznie o wzrok?

ónbsp;

A co móoacute;wi Twoja wizytóoacute;wka?

ónbsp;

Holistyczne podejście do spraw związanych z brandingiem to świadomość wszystkich składowych, któoacute;re świadczą o wizerunku firmy. Re-branding to proces uwypuklenia najlepszych cech jakie firma reprezentuje, zdefiniowanie touch-pointóoacute;w relacji z klientem i ich wzmocnienie. Wszystko po to, aby zmaksymalizować doświadczanie marki przez jej odbiorcóoacute;w.

ónbsp;

Przywołajmy na koniec symboliczny rytuał służbowej wymiany wizytóoacute;wek na spotkaniach. Moja wizytóoacute;wka ma unikalny kształt karty elektronicznej óndash; klucza otwierającej drzwi óndash; drzwi do mojej agencji (work-room), w połączeniu z logiem óndash; holograficznym kodem kreskowym, symbolizuje narzędzie nadawania znaczenia markom. A jaką historię można opowiedzieć o Państwa wizytóoacute;wkach?

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Świeży, świeższy… nowy

Gdy klienci pytają mnie, na czym polega proces re-brandingu, podaje zawsze jako przykład zwykłą żaróoacute;wkę i jej rozwóoacute;j. W latach 80. i 90. na rynku były dostępne wyłącznie standardowe żaróoacute;wki, któoacute;re oczywiście spełniały swą funkcję rozświetlając otoczenie i w tamtym okresie były produktem bezkonkurencyjnym.

ónbsp;

Z biegiem czasu pojawiły się kolejne odmiany produktu, m.in. żaróoacute;wki energooszczędne, halogenowe czy ledowe. Wraz z rozwojem technologii żaróoacute;wki stają się bardziej wydajne, oszczędne, róoacute;żnorodne pod względem natężenia temperatury światła, wygody, a także coraz bardziej kreatywne óndash; gdyby brać pod uwagę ich kształt (wychodząc naprzeciw gustom konsumentóoacute;w).

ónbsp;

Proszę zwróoacute;cić uwagę na fakt, że głóoacute;wna idea i zastosowanie pozostają niezmienne óndash; a jednak zdecydowanie otrzymujemy obecnie nową jakość i funkcjonalność tego produktu. Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w takim kontekście óbdquo;lepsze jest naprawdę wrogiem dobregoórdquo;? Opisaną sytuację można w bezpośredni sposóoacute;b przełożyć na myślenie na temat marki, jaką jest firma czy też jej produktóoacute;w. Spóoacute;łki, któoacute;re na swoim koncie mają 20-, 30-letnią historię, zachowują się w podobny sposóoacute;b. Mają szansę wykorzystać obecne wymogi jakościowe sposobu komunikowania się ze swoimi potencjalnymi klientami, przy zachowaniu pierwotnej wizji i misji, jakie niesie firma.

ónbsp;

Czy warto skorzystać z takiej perspektywy i czy jest to potrzebne wszystkim? Jeśli firma odnosi sukcesy i ma ustabilizowaną pozycję óndash; czy warto inwestować w odświeżenie wizerunku? Na drugim biegunie jest oczywiście pytanie, czy jeśli mamy do czynienia z firmą, któoacute;ra przestaje być rentowna, bądź przeżywa stagnację w swym rozwoju, re-branding jest kołem ratunkowym, perspektywą czy jedynie pozornym działaniem na rzecz zmiany? Z jakich względóoacute;w koncern Coca Cola funkcjonuje z niezmiennym od lat logotypem i dlaczego szklaną, klasyczną butelką w dalszym ciągu znajdziemy na póoacute;łce sklepowej obok plastikowego, nowoczesnego opakowania tego samego napoju? Dlaczego natomiast telewizja Polsat zdecydowała się na zmianę typografii nazwy stacji i kolorystykę logotypu, pozostawiając jednak motyw głóoacute;wny óndash; słońce?
@@

ónbsp;

Re-branding jest zawsze ukierunkowany na cel, któoacute;ry chcemy uzyskać. Ważne jest to, aby mieć świadomość, że jest to proces, w któoacute;rym tylko jednym z elementóoacute;w są opracowania graficzne materiałóoacute;w (np. grafika logo, wizytóoacute;wki, layout strony internetowej czy też forma i kształt opakowania produktu). Decyzja o zmianie może stać się wstępem do rozmowy na temat, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Czyli ponownego wartościowania cech firmy i nadawania im pożądanego znaczenia (m.in. pozycjonowanie firmy względem konkurencji, grup docelowych, swot komunikacji strategicznej przedsiębiorstwa, a także wybóoacute;r kanałóoacute;w komunikacji z klientem, tzw. touch-points). W głębszym zakresie można róoacute;wnież rozpatrywać markę tak, jak to było w przypadku mojej pracy z Telewizją Polsat, szukając odpowiedzi na pytania typu: Skąd pochodzę? Kim jest marka jako osoba? Dla kogo marka powinna być ważna i co powinna symbolizować dla jej odbiorcóoacute;w? Jakie reprezentuje wartości? A gdy powoli przyzwyczajamy się już do myśli, że za identyfikacją wizualną idzie róoacute;wnież identyfikacja poprzez dźwięk (np. dżingiel reklamowy, logo dźwiękowe, tzw. marker, pełne udźwiękowienie strony internetowej) i dotyk (np. jakość materiałóoacute;w BTL), to już trendem niedalekiej przyszłości jest określanie marki róoacute;wnież poprzez jej zapach i smak óndash; i nie chodzi tu wyłącznie o produkty oraz firmy z branży spożywczej. Proszę w wolnej chwili zastanowić się, jaki zapach powinna mieć Państwa firma óndash; ekskluzywnych perfum czy cukierkóoacute;w? Można dzięki temu uzyskać ciekawe wskazóoacute;wki dla odpowiedniego jej pozycjonowania.

ónbsp;

Na wizerunek firmy składa się wiele elementóoacute;w. Czy zakładając koszulkę polo z logo na piersi robimy to ze względu na samą jego grafikę czy też przez wzgląd na wartości, przesłanie i ducha marki, któoacute;rej stajemy się tym samym częścią. Te informacje czerpiemy róoacute;wnież z reklam prasowych czy telewizyjnych. Jednak proszę zwróoacute;cić także uwagę, że kupując np. konkretną markę odzieżową, wchodząc do jej sklepu oddziaływuje na nas całe otoczenie óndash; kształt i jakość mebli (np. wysublimowane drewniane póoacute;łki rodem z biblioteki na Harvardzie lub też metalurgia i plastik prosto z Nasa), dźwięki muzyki (np. jazz lub disco), stróoacute;j obsługi sklepowej oraz sposóoacute;b ich zachowania (np. przyjazna i bezpośrednia obsługa w sieciowych kafeteriach). Mając na uwadze powyższe, zwróoacute;ćcie Państwo uwagę na wygląd Państwa recepcji czy sali konferencyjnej. Jaki komunikat wysyłają te miejsca Państwa klientom? Czy naprawdę jest tak, że jak nas widzą, tak nas piszą óndash; i czy tu chodzi wyłącznie o wzrok?

ónbsp;

A co móoacute;wi Twoja wizytóoacute;wka?

ónbsp;

Holistyczne podejście do spraw związanych z brandingiem to świadomość wszystkich składowych, któoacute;re świadczą o wizerunku firmy. Re-branding to proces uwypuklenia najlepszych cech jakie firma reprezentuje, zdefiniowanie touch-pointóoacute;w relacji z klientem i ich wzmocnienie. Wszystko po to, aby zmaksymalizować doświadczanie marki przez jej odbiorcóoacute;w.

ónbsp;

Przywołajmy na koniec symboliczny rytuał służbowej wymiany wizytóoacute;wek na spotkaniach. Moja wizytóoacute;wka ma unikalny kształt karty elektronicznej óndash; klucza otwierającej drzwi óndash; drzwi do mojej agencji (work-room), w połączeniu z logiem óndash; holograficznym kodem kreskowym, symbolizuje narzędzie nadawania znaczenia markom. A jaką historię można opowiedzieć o Państwa wizytóoacute;wkach?

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *