System usług zewnętrznych

Outsourcing to szeroko znany na całym świecie system usług zewnętrznych, zlecanych przez firmy szukające nowoczesnych rozwiązań w celu obniżenia kosztóoacute;w działalności, zwiększenia własnej konkurencyjności, zdolności reagowania na zmieniające się wymagania na rynku, poprawie jakości usług oraz optymalizacji inwestycji.

ónbsp;

Nazwa pochodzi z języka angielskiego i jest skróoacute;tem trzech słóoacute;w outside óndash; resource óndash; using, co oznacza korzystanie ze źróoacute;deł zewnętrznych.

Do głóoacute;wnych rodzajóoacute;w outsourcingu możemy zaliczyć:

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing pełny,

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing selektywny.

W pierwszym przypadku klient zleca kompleksową obsługę wybranego zakresu działalności, w drugim natomiast dokonuje wyboru, jakie obszary mają zostać objęte obsługą.

ónbsp;

Outsourcing najczęściej znajduje zastosowanie w następujących działach prowadzonej działalności: księgowość, kadry, szkolenia, administracja systemóoacute;w informatycznych, audyty wewnętrzne, podatki, zarządzanie środkami trwałymi, zaopatrzenie, zarządzanie dokumentacją, obsługa klienta, marketing, sprzedaż, kontroling i logistyka.

Z usług zewnętrznych korzystają zaróoacute;wno przedsiębiorstwa prywatne, jak i instytucje publiczne. Obecnie ok. 65 proc. menedżeróoacute;w zleca wykonanie poszczegóoacute;lnych usług firmom outsourcingowym. Związane jest to głóoacute;wnie z szukaniem oszczędności w firmie, a rozwiązania outsourcingowe pozwalają na zmniejszenie kosztóoacute;w prowadzenia przedsiębiorstwa od 20 nawet do 70 proc. ich wartości.

ónbsp;

Usługi outsourcingowe są niezwykle popularne zaróoacute;wno wśróoacute;d firm prywatnych, jak i jednostek publicznych. Dużą popularnością cieszy się outsourcing finansóoacute;w i rachunkowości. Prowadzenie wewnętrznej komóoacute;rki księgowości w przedsiębiorstwie wiąże się z ponoszeniem wysokich nakładóoacute;w na stworzenie i utrzymanie stanowiska księgowego oraz zakup, wdrożenie, eksploatację i aktualizację programóoacute;w informatycznych przeznaczonych do księgowości. Korzystanie z usług zewnętrznych w tym obszarze pozwala na znaczną redukcję kosztóoacute;w od 20 do 50 proc., co spowodowane jest posiadaniem przez firmy outsourcingowe niezbędnych narzędzi, takich jak np. programy informatyczne do prowadzenia pełnej księgowości, służących do profesjonalnej obsługi klientóoacute;w.
@@

ónbsp;

Dodatkowo należy podkreślić wysoki standard usług zewnętrznych, któoacute;ry poparty jest zatrudnianiem przez firmy outsourcingowe pracownikóoacute;w o wysokich kwalifikacjach. Szerokim powodzeniem w zakresie outsourcingu cieszy się doradztwo w zakresie zarządzania oraz pozyskiwania funduszy dla poszczegóoacute;lnych przedsiębiorstw na planowane przedsięwzięcia. W zakres świadczonych usług wchodzi wykonanie audytu danej firmy, pozwalającego określić sytuację finansową oraz predyspozycje działalności w celu optymalizacji planowanej inwestycji. Po określeniu strategii dla projektu firmy doradcze przygotowują niezbędną dokumentację w celu pozyskania funduszy ze środkóoacute;w publicznych bądź innych źróoacute;deł pozyskania kapitału na realizację działań inwestycyjnych. Po dokonaniu wyboru firmy zewnętrznej następuje kolejny krok óndash; ustalenie warunkóoacute;w umowy oraz jej podpisanie przez obydwie strony.

ónbsp;

Można tu wyróoacute;żnić trzy podstawowe strategie:

  • otwartych ksiąg óndash; w bezpośrednich negocjacjach przetargowych zainteresowane strony przedstawiają swoje warunki, koszty, zakres działań. Zaletą tej strategii jest możliwość dokładnego zbadania, w jaki sposóoacute;b firma outsourcingowa świadczy usługi;
  • poróoacute;wnań rynkowych óndash; w tym przypadku wyłania się oferenta w trybie przetargowym, proponującego najniższą cenę. Jest to niezwykle ryzykowne działanie dla zleceniodawcy, gdyż jakość usług przedstawianych przez oferenta może okazać się nie wystarczająca;
  • poróoacute;wnań do kosztóoacute;w własnych óndash; tutaj określa się poziom kosztóoacute;w uzyskanych przy samodzielnym wykonywaniu danego zakresu prac. Następnie poszukujemy outsourcera, któoacute;ry obniży nasze koszty. Strategia ta może być powtarzana w sposóoacute;b ciągły.

ónbsp;

Korzyści płynące z zaangażowania firmy outsourcingowej

ónbsp;

Zleceniobiorcy posiadają wysokiej klasy specjalistóoacute;w, korzystają ze specjalistycznego sprzętu i oprogramowania oraz sprawdzonych systemóoacute;w monitorowania, posiadają bieżące informacje w danej dziedzinie.

W przypadku przedsiębiorstwa występującego w roli zleceniodawcy, należy zwróoacute;cić uwagę na następujące pozytywne aspekty wykorzystania zewnętrznych źróoacute;deł dla poszczegóoacute;lnych usług: przejęcia przez outsourcera obsługi administracyjnej, co z kolei uwalnia menedżeróoacute;w od czasochłonnych czynności administracyjnych i pozwala skupić się podstawowej formie działalności, zapewnia większą dyscyplinę finansową, zapewnia pomoc doświadczonych specjalistóoacute;w i gwarantuje dyskrecję.

ónbsp;

Długoterminowe korzystanie z outsourcingu pozwala na ciągły rozwóoacute;j przedsiębiorstwa, przy zastosowaniu najnowocześniejszych strategii i rozwiązań, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztóoacute;w związanych z samodzielnym wykonaniem czynności w danym obszarze. Należy więc zastanowić się i podjąć decyzję, co jest dla naszej firmy korzystniejsze utrzymywanie stanowisk pracy, wymagających ciągłych nakładóoacute;w czy przesunięcie danego obszaru na outsourcera, któoacute;ry wykona za nas określony rodzaj pracy profesjonalnie w połączeniu z przystępną ceną za wykonaną usługę.

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

System usług zewnętrznych

Outsourcing to szeroko znany na całym świecie system usług zewnętrznych, zlecanych przez firmy szukające nowoczesnych rozwiązań w celu obniżenia kosztóoacute;w działalności, zwiększenia własnej konkurencyjności, zdolności reagowania na zmieniające się wymagania na rynku, poprawie jakości usług oraz optymalizacji inwestycji.

ónbsp;

Nazwa pochodzi z języka angielskiego i jest skróoacute;tem trzech słóoacute;w outside óndash; resource óndash; using, co oznacza korzystanie ze źróoacute;deł zewnętrznych.

Do głóoacute;wnych rodzajóoacute;w outsourcingu możemy zaliczyć:

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing pełny,

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing selektywny.

W pierwszym przypadku klient zleca kompleksową obsługę wybranego zakresu działalności, w drugim natomiast dokonuje wyboru, jakie obszary mają zostać objęte obsługą.

ónbsp;

Outsourcing najczęściej znajduje zastosowanie w następujących działach prowadzonej działalności: księgowość, kadry, szkolenia, administracja systemóoacute;w informatycznych, audyty wewnętrzne, podatki, zarządzanie środkami trwałymi, zaopatrzenie, zarządzanie dokumentacją, obsługa klienta, marketing, sprzedaż, kontroling i logistyka.

Z usług zewnętrznych korzystają zaróoacute;wno przedsiębiorstwa prywatne, jak i instytucje publiczne. Obecnie ok. 65 proc. menedżeróoacute;w zleca wykonanie poszczegóoacute;lnych usług firmom outsourcingowym. Związane jest to głóoacute;wnie z szukaniem oszczędności w firmie, a rozwiązania outsourcingowe pozwalają na zmniejszenie kosztóoacute;w prowadzenia przedsiębiorstwa od 20 nawet do 70 proc. ich wartości.

ónbsp;

Usługi outsourcingowe są niezwykle popularne zaróoacute;wno wśróoacute;d firm prywatnych, jak i jednostek publicznych. Dużą popularnością cieszy się outsourcing finansóoacute;w i rachunkowości. Prowadzenie wewnętrznej komóoacute;rki księgowości w przedsiębiorstwie wiąże się z ponoszeniem wysokich nakładóoacute;w na stworzenie i utrzymanie stanowiska księgowego oraz zakup, wdrożenie, eksploatację i aktualizację programóoacute;w informatycznych przeznaczonych do księgowości. Korzystanie z usług zewnętrznych w tym obszarze pozwala na znaczną redukcję kosztóoacute;w od 20 do 50 proc., co spowodowane jest posiadaniem przez firmy outsourcingowe niezbędnych narzędzi, takich jak np. programy informatyczne do prowadzenia pełnej księgowości, służących do profesjonalnej obsługi klientóoacute;w.
@@

ónbsp;

Dodatkowo należy podkreślić wysoki standard usług zewnętrznych, któoacute;ry poparty jest zatrudnianiem przez firmy outsourcingowe pracownikóoacute;w o wysokich kwalifikacjach. Szerokim powodzeniem w zakresie outsourcingu cieszy się doradztwo w zakresie zarządzania oraz pozyskiwania funduszy dla poszczegóoacute;lnych przedsiębiorstw na planowane przedsięwzięcia. W zakres świadczonych usług wchodzi wykonanie audytu danej firmy, pozwalającego określić sytuację finansową oraz predyspozycje działalności w celu optymalizacji planowanej inwestycji. Po określeniu strategii dla projektu firmy doradcze przygotowują niezbędną dokumentację w celu pozyskania funduszy ze środkóoacute;w publicznych bądź innych źróoacute;deł pozyskania kapitału na realizację działań inwestycyjnych. Po dokonaniu wyboru firmy zewnętrznej następuje kolejny krok óndash; ustalenie warunkóoacute;w umowy oraz jej podpisanie przez obydwie strony.

ónbsp;

Można tu wyróoacute;żnić trzy podstawowe strategie:

  • otwartych ksiąg óndash; w bezpośrednich negocjacjach przetargowych zainteresowane strony przedstawiają swoje warunki, koszty, zakres działań. Zaletą tej strategii jest możliwość dokładnego zbadania, w jaki sposóoacute;b firma outsourcingowa świadczy usługi;
  • poróoacute;wnań rynkowych óndash; w tym przypadku wyłania się oferenta w trybie przetargowym, proponującego najniższą cenę. Jest to niezwykle ryzykowne działanie dla zleceniodawcy, gdyż jakość usług przedstawianych przez oferenta może okazać się nie wystarczająca;
  • poróoacute;wnań do kosztóoacute;w własnych óndash; tutaj określa się poziom kosztóoacute;w uzyskanych przy samodzielnym wykonywaniu danego zakresu prac. Następnie poszukujemy outsourcera, któoacute;ry obniży nasze koszty. Strategia ta może być powtarzana w sposóoacute;b ciągły.

ónbsp;

Korzyści płynące z zaangażowania firmy outsourcingowej

ónbsp;

Zleceniobiorcy posiadają wysokiej klasy specjalistóoacute;w, korzystają ze specjalistycznego sprzętu i oprogramowania oraz sprawdzonych systemóoacute;w monitorowania, posiadają bieżące informacje w danej dziedzinie.

W przypadku przedsiębiorstwa występującego w roli zleceniodawcy, należy zwróoacute;cić uwagę na następujące pozytywne aspekty wykorzystania zewnętrznych źróoacute;deł dla poszczegóoacute;lnych usług: przejęcia przez outsourcera obsługi administracyjnej, co z kolei uwalnia menedżeróoacute;w od czasochłonnych czynności administracyjnych i pozwala skupić się podstawowej formie działalności, zapewnia większą dyscyplinę finansową, zapewnia pomoc doświadczonych specjalistóoacute;w i gwarantuje dyskrecję.

ónbsp;

Długoterminowe korzystanie z outsourcingu pozwala na ciągły rozwóoacute;j przedsiębiorstwa, przy zastosowaniu najnowocześniejszych strategii i rozwiązań, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztóoacute;w związanych z samodzielnym wykonaniem czynności w danym obszarze. Należy więc zastanowić się i podjąć decyzję, co jest dla naszej firmy korzystniejsze utrzymywanie stanowisk pracy, wymagających ciągłych nakładóoacute;w czy przesunięcie danego obszaru na outsourcera, któoacute;ry wykona za nas określony rodzaj pracy profesjonalnie w połączeniu z przystępną ceną za wykonaną usługę.

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

System usług zewnętrznych

Outsourcing to szeroko znany na całym świecie system usług zewnętrznych, zlecanych przez firmy szukające nowoczesnych rozwiązań w celu obniżenia kosztóoacute;w działalności, zwiększenia własnej konkurencyjności, zdolności reagowania na zmieniające się wymagania na rynku, poprawie jakości usług oraz optymalizacji inwestycji.

ónbsp;

Nazwa pochodzi z języka angielskiego i jest skróoacute;tem trzech słóoacute;w outside óndash; resource óndash; using, co oznacza korzystanie ze źróoacute;deł zewnętrznych.

Do głóoacute;wnych rodzajóoacute;w outsourcingu możemy zaliczyć:

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing pełny,

ó#9679;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp;ónbsp; outsourcing selektywny.

W pierwszym przypadku klient zleca kompleksową obsługę wybranego zakresu działalności, w drugim natomiast dokonuje wyboru, jakie obszary mają zostać objęte obsługą.

ónbsp;

Outsourcing najczęściej znajduje zastosowanie w następujących działach prowadzonej działalności: księgowość, kadry, szkolenia, administracja systemóoacute;w informatycznych, audyty wewnętrzne, podatki, zarządzanie środkami trwałymi, zaopatrzenie, zarządzanie dokumentacją, obsługa klienta, marketing, sprzedaż, kontroling i logistyka.

Z usług zewnętrznych korzystają zaróoacute;wno przedsiębiorstwa prywatne, jak i instytucje publiczne. Obecnie ok. 65 proc. menedżeróoacute;w zleca wykonanie poszczegóoacute;lnych usług firmom outsourcingowym. Związane jest to głóoacute;wnie z szukaniem oszczędności w firmie, a rozwiązania outsourcingowe pozwalają na zmniejszenie kosztóoacute;w prowadzenia przedsiębiorstwa od 20 nawet do 70 proc. ich wartości.

ónbsp;

Usługi outsourcingowe są niezwykle popularne zaróoacute;wno wśróoacute;d firm prywatnych, jak i jednostek publicznych. Dużą popularnością cieszy się outsourcing finansóoacute;w i rachunkowości. Prowadzenie wewnętrznej komóoacute;rki księgowości w przedsiębiorstwie wiąże się z ponoszeniem wysokich nakładóoacute;w na stworzenie i utrzymanie stanowiska księgowego oraz zakup, wdrożenie, eksploatację i aktualizację programóoacute;w informatycznych przeznaczonych do księgowości. Korzystanie z usług zewnętrznych w tym obszarze pozwala na znaczną redukcję kosztóoacute;w od 20 do 50 proc., co spowodowane jest posiadaniem przez firmy outsourcingowe niezbędnych narzędzi, takich jak np. programy informatyczne do prowadzenia pełnej księgowości, służących do profesjonalnej obsługi klientóoacute;w.
@@

ónbsp;

Dodatkowo należy podkreślić wysoki standard usług zewnętrznych, któoacute;ry poparty jest zatrudnianiem przez firmy outsourcingowe pracownikóoacute;w o wysokich kwalifikacjach. Szerokim powodzeniem w zakresie outsourcingu cieszy się doradztwo w zakresie zarządzania oraz pozyskiwania funduszy dla poszczegóoacute;lnych przedsiębiorstw na planowane przedsięwzięcia. W zakres świadczonych usług wchodzi wykonanie audytu danej firmy, pozwalającego określić sytuację finansową oraz predyspozycje działalności w celu optymalizacji planowanej inwestycji. Po określeniu strategii dla projektu firmy doradcze przygotowują niezbędną dokumentację w celu pozyskania funduszy ze środkóoacute;w publicznych bądź innych źróoacute;deł pozyskania kapitału na realizację działań inwestycyjnych. Po dokonaniu wyboru firmy zewnętrznej następuje kolejny krok óndash; ustalenie warunkóoacute;w umowy oraz jej podpisanie przez obydwie strony.

ónbsp;

Można tu wyróoacute;żnić trzy podstawowe strategie:

  • otwartych ksiąg óndash; w bezpośrednich negocjacjach przetargowych zainteresowane strony przedstawiają swoje warunki, koszty, zakres działań. Zaletą tej strategii jest możliwość dokładnego zbadania, w jaki sposóoacute;b firma outsourcingowa świadczy usługi;
  • poróoacute;wnań rynkowych óndash; w tym przypadku wyłania się oferenta w trybie przetargowym, proponującego najniższą cenę. Jest to niezwykle ryzykowne działanie dla zleceniodawcy, gdyż jakość usług przedstawianych przez oferenta może okazać się nie wystarczająca;
  • poróoacute;wnań do kosztóoacute;w własnych óndash; tutaj określa się poziom kosztóoacute;w uzyskanych przy samodzielnym wykonywaniu danego zakresu prac. Następnie poszukujemy outsourcera, któoacute;ry obniży nasze koszty. Strategia ta może być powtarzana w sposóoacute;b ciągły.

ónbsp;

Korzyści płynące z zaangażowania firmy outsourcingowej

ónbsp;

Zleceniobiorcy posiadają wysokiej klasy specjalistóoacute;w, korzystają ze specjalistycznego sprzętu i oprogramowania oraz sprawdzonych systemóoacute;w monitorowania, posiadają bieżące informacje w danej dziedzinie.

W przypadku przedsiębiorstwa występującego w roli zleceniodawcy, należy zwróoacute;cić uwagę na następujące pozytywne aspekty wykorzystania zewnętrznych źróoacute;deł dla poszczegóoacute;lnych usług: przejęcia przez outsourcera obsługi administracyjnej, co z kolei uwalnia menedżeróoacute;w od czasochłonnych czynności administracyjnych i pozwala skupić się podstawowej formie działalności, zapewnia większą dyscyplinę finansową, zapewnia pomoc doświadczonych specjalistóoacute;w i gwarantuje dyskrecję.

ónbsp;

Długoterminowe korzystanie z outsourcingu pozwala na ciągły rozwóoacute;j przedsiębiorstwa, przy zastosowaniu najnowocześniejszych strategii i rozwiązań, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztóoacute;w związanych z samodzielnym wykonaniem czynności w danym obszarze. Należy więc zastanowić się i podjąć decyzję, co jest dla naszej firmy korzystniejsze utrzymywanie stanowisk pracy, wymagających ciągłych nakładóoacute;w czy przesunięcie danego obszaru na outsourcera, któoacute;ry wykona za nas określony rodzaj pracy profesjonalnie w połączeniu z przystępną ceną za wykonaną usługę.

\"\"

¬róoacute;dło: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *