W piątek, 5 grudnia 2014 roku Solaris Bus & Coach podpisał umowę z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.
To pierwsze autobusy elektryczne Solarisa nowej generacji, które miały światową premierę w październiku 2014 roku podczas targów IAA w Hanowerze.
Dostawa ekologicznych pojazdów do stolicy Dolnej Saksonii będzie realizowana pod koniec 2015 roku. – W 12-metrowych Urbino electric zostanie zamontowana nowatorska oś elektryczna ZF AVE 130, w której konstrukcję wbudowane będą dwa niezależne silniki elektryczne – czytamy w komunikacie prasowym firmy Solaris. – Rozwiązanie to pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniży masę pojazdu. Niska waga autobusów wynika dodatkowo z faktu, że konstrukcja nowego Solarisa jest o kilkaset kilogramów lżejsza od swojego poprzednika. W elektrobusach zostaną zastosowane litowo-tytanowe baterie o pojemności 120 kWh – wyjaśnia Solaris.
Autobusy dla Hanoweru będą posiadać innowacyjny system ładowania dachowego, umożliwiający kursowanie przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni. – Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy aż 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Pojazdy będą pobierały energię elektryczną za pośrednictwem pantografu firmy Schunk. Proces ładowania będzie trwał jedynie od 4 do 6 minut i umożliwi całodzienne odbywanie kursów – wyjaśnia biuro prasowe firmy.
@@
Baterie będą ładowane nocą do pełna metodą plug-in, przy użyciu ładowarek o mocy 32 kW.
Do tej pory hanowerski przewoźnik zakupił 29 hybrydowych autobusów spod znaku zielonego jamnika. Ponadto, w Hanowerze jeżdżą 52 autobusy Urbino 12 z napędem spalinowym.
– Elektryczne autobusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od marca bieżącego roku. Te bezemisyjne pojazdy zostały zakupione już przez Brunszwik, Drezno, Düsseldorf, Hamburg oraz Oberhausen – czytamy w komunikacie prasowym firmy Solaris.